Website Conversie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit eget nisi vel.

Website Conversie

Een conversie gerichte website laten maken klinkt leuk, maar wat is conversie precies? 

Met conversie bedoelen we in het geval van een website: acties die een websitebezoeker onderneemt. Voorbeelden van conversie zijn:

  • Het plaatsen van een bestelling
  • Inschrijven voor uw nieuwsbrief 
  • Aanvragen van informatie
  • Aanmelden voor een event 
  • Invullen van een contactformulier 
  • Het aanvragen van een offerte

Dit zijn allemaal zaken die in meer of mindere mate helpen bij lead generatie en het binden van prospects. Prospects zullen zich sneller inschrijven voor een nieuwsbrief dan dat ze een aankoop doen. Toch is het belangrijk de website zo in te richten dat beide handelingen zo gemakkelijk mogelijk zijn voor mogelijke klanten. Een conversie gerichte website laten maken, draagt dus bij aan uw imago en de merkbeleving van potentiële klanten.

Conversie optimalisatie

Het begrip conversie optimalisatie werd net al genoemd. Conversie optimalisatie is de website zo ontwerpen dat dat er meer conversie op uw website is. Hoe dit ingericht wordt is afhankelijk van uw wensen en de soorten conversie die u ambieert. Wilt u een nieuwe website laten maken voor uw bedrijf? Doe het dan in een keer goed en laat deze optimaliseren voor de door u gewenste conversie.

Een conversie gerichte website laten maken heeft veel voordelen. U bent minder tijd kwijt aan uw website en kan uw concurrentie te slim af zijn. Het belangrijkste voordeel van een conversie gerichte website is echter het verhogen van kwalitatieve leads en uiteindelijk sales. De meeste websites hebben veel bezoekers die vervolgens geen acties uitvoeren. Dus zich niet inschrijven voor de nieuwsbrief, geen white paper downloaden of geen aankoop uitvoeren. Dit is waar conversie optimalisatie zich op richt.

Het proces van een conversie gerichte website laten maken bestaat uit een aantal stappen. De belangrijkste hiervan gaan over het verzamelen van data over uw doelgroep. Het aankoopgedrag van de doelgroep wordt onderzocht en hierop wordt de website aangepast. Deze analyse kan gedaan worden door het stellen van vragen als: “welke pagina’s van uw website zorgen voor de meeste bezoekers?” of “hoe ziet het doorklikgedrag van uw bezoeker eruit?”. Deze gegevens worden gecombineerd met uw doelen en wensen.

Een aantal belangrijke vragen om over na te denken, wilt u een conversie gerichte website laten maken:

  • Denk na over de gebruikerservaring van de bezoekers van uw website. Wat vindt u zelf prettige websites en waarom? Deze vragen vormen de basis van het ontwerp van uw nieuwe website 
  • Wat is voor uw doelgroep waardevolle content? Welke informatie en pagina’s zorgen voor veel bezoekers? Een analyse met dit soort vragen geeft u zeer waardevolle informatie over uw doelgroep en uw toekomstige website 
  • Denk na over call-to-actions. Wilt u dat bezoekers zich inschrijven voor de nieuwsbrief of juist dat ze het contactformulier invullen? 
  • Begin met evalueren. Evalueer data en resultaten en denk na over wat u wilt verbeteren. Zo bouwt u een waardevol bestand op met informatie over het online gedrag van uw doelgroep.

Aan de hand van deze informatie en uw wensen kunt u bij studio webdigi de perfecte conversie gerichte website laten maken. Klanten kunnen u sneller vinden en er zullen meer kwalitatieve leads en sales volgen.

Meer conversie uit je website halen

Laten we in gesprek gaan

Contact us

Get In Touch

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Quisque ullamcorper imperdiet convallis. Pellentesque rhoncus nunc non turpis lobortis volutpat.

15 + 3 =

Adress

4953 Vine Street
San Diego, CA 92465

Phone

(815) 555-5555